fredag 21. august 2009

20.08.09 VIF - Bækkelaget 6-0 (1-0)


I dag ventet et helt annet oppgjør enn forrige kamp. På motsatt side av banen sto Bækkelaget, som har slitt i bunnen av tabellen så langt. Men det betød ikke at det skulle bli noen enkel kamp.

Bækkelaget lå lavt, med 11 spillere på sin banehalvdel. Det betød lite rom, og store krav til presisjon og tempo i pasningene våre. Vi sleit litt til å begynne med, det var liten plass og minimalt med bakrom. Vi hadde ballen mest, men klarte ikke å komme til de største målsjansene. Allikevel fikk vi endelig et mål, Anita hadde hodet på rett plass på en corner, og det sto helt fortjent 1-0 til pause.

Etter pause løsnet det mer, vi fikk flere bevegelser og større tempo på ball. Da kom også målene. Etter en liten periode uten nettkjenning, var Anna tilbake slik vi har vært vant til å se henne, og med to scoringer økte hun forspranget på toppscorerlista. I tillegg skaffet hun straffe, som Maren kaldt ekspederte i mål. Karen hadde et flott skudd, der hun vendte opp og klinte ballen utagbart i mål. Aina ville ikke være noe dårligere, og satte sluttresultatet til 6-0 med et flott langskudd.

Lagoppstilling VIF:
Reidun C. Jensen - Silje Kronkvist, Hanne Mellingsæter (Maria Dahlstrøm, 46.min), Nora Eie, Susanne Johnsen (Marianne Løvberg, 5.min) - Ida Kristoffersen (Karen Werner, 65.min), Aina Stensønes (Ida Nordby, 5.min), Cecilie Berg-Hansen - Hilde Horntvedt (Anna Fjeld, 30.min), Maren Vik Edvardsen (Siham Loulanti, 60.min), Anita Stokkeland (Bente Velde, 46.min).

Neste kamp er borte mot Borgen, 27.08 kl. 1900.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar