lørdag 3. oktober 2009

27.09.09 Lillehammer - VIF 0-5 (0-2)

Siste kamp for sesongen var et ekte toppoppgjør. Og selv om ikke kampen betød noe for tabellen, var det allikevel en viktig kamp med tanke på at det var generalprøve før kvalik for begge lag.

Selv om kampen gikk mellom de to første lagene på tabellen, ble kampen aldri spennende. VIFs jenter styrte kampen fra start, og allerede etter 7 minutter sto det 0-1 til hovedstadslaget. Selv om vi til tider slet litt med timingen i spillet vårt, hadde vi en rekke gode kombinasjoner, og rullet opp flere gode angrep. Ledelsen ble doblet før pause, og vi følte vi hadde god kontroll på kampen.

Etter pause fortsatte vi som i første omgang, og styrte kampen. Vi scoret tre mål til, og var mer effektive enn vi har vært tidligere i sesongen. Lillehammer var på et par småfarlige visitter, men Reidun ryddet godt opp i det som kom.

Positivt i dag var effektiviteten foran mål, og at vi slapp Lillehammer til få sjanser. I tillegg var det gledelig med fem forskjellige målscorere, det vitner om at det er flere som er i bra form for tiden.

Vi ønsker Lillehammer lykke til i sin kvalik, kanskje møtes vi igjen neste år en divisjon høyere opp!

Lagoppstilling VIF:
Reidun C. Jensen - Silje Kronkvist, Anita Stokkeland, Nora Eie, Susanne Johnsen (Ida Kristoffersen, 60.min) - Marte Vik Edvardsen (Karen Werner, 70.min), Aina Stensønes (Ida Nordby, 70.min), Cecilie Berg-Hansen - Anna Fjeld (Flora Etemi, 70.min), Maren Vik Edvardsen (Siham Loulanti, 70.min), Bente Velde (Hilde Horntvedt, 46.min)

Gratulerer med et overbevisende seriegull jenter, med hele 19 poeng ned til Lillehammer på plass nummer to!

Første mål for sesongen er nådd, og vi går noen spennende uker i møte. I kvaliken møter vi Sortland og Byåsen, og de spiller første kamp i pulja lørdag 03.10. Vålerenga møter vinneren av denne kampen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar