fredag 15. mai 2009

14.05.09 Bækkelaget - VIF 1-4 (1-0)

Kampen mot Bækkelaget startet med et stort overtak av VIF. Allikevel var det Bækkelaget som tok ledelsen 1-0 etter en overgang. I stedet for å vekke VIF-damene, var det som om lufta gikk litt ut av oss, og tempoet falt. Resten av omgangen ble en laber forestilling, med lavt balltempo, veike dueller og liten vilje. Til tross for dette var det vi som hadde ballen mest, men mot et aggressivt og kompakt Bækkelag klarte vi ikke å få ballen i mål.

I pausen ble vi enige om at dette var en omgang vi ikke kunne være bekjente av, og bestemte oss for å tråkke til. Balltempoet skulle opp, og duellene skulle vinnes. Og det gjorde vi! Vi la om til tre spillere bak, og kjørte på fremover.Etter hvert kom også betalingen, og vi utlignet. Etter dette styrte vi kampen, og da vi endelig fikk hull på byllen gikk det et lettelses sukk blant jentene. Da kunne skuldrene senkes, og vi begynte å spille ball som vi vet vi kan, og stoppet ikke før det lå fire baller bak Bækkelagets keeper.

Det viktige er at vi tok tre nye poeng, og leder serien etter 5 runder. Må nok en gang takke de etter hvert så trofaste tilhengerne som støttet laget.

Lagoppstilling VIF:
Reidun C. Jensen – Ida Kristoffersen, Anita Stokkeland, Marianne Løvberg (Aina Stenøsnes, 60 min), Silje Kronkvist – Cecilie Berg-Hansen, Hanne Mellingsæter, Marte Vik Edvardsen – Bente Velde (Ida Nordby, 65 min), Karen Werner (Siham Loulanti, 46 min), Anna Fjeld.

Scoringer:
1-0 30.min -Bækkelaget
1-1 22 min Hanne
1-2 31 min Anna
1-3 39 min Siham
1-4 41 min. Marte


Neste kamp er tirsdag 19.05.09, hjemme på Valle mot fjorårets serietoer Borgen.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar